vrijdag 6 juli 2018

VrijMoTra


Update van een paar dagen. Vrijdagmorgen (vandaag dus) naar de Laan van Poot getogen. Eens zien of er animo was voor de welbekende 'tweehonderdjes' training.

Veel lopers, ook van Haag, doen morgen mee aan de Kadeloop. Ik had ook meegegaan, ware het niet dat ik een afspraak had staan met de wandelgroep. En zondag ook geen Delft wegens familieomstandigheden, kom ik later op terug.



Gelet op het vorenstaande en het feit dat meerdere lopers met blessures kampen, viel de opkomst toch mee. Pierre, Maarten de trainer, Dieuwke met dochter Anouk, Anna, Fred en Ton.

Na wat oefeningen en warming up loopjes op het grasveld, deden we zesmaal 200 meter en éénmaal 400 meter. Zelf deed ik er vijf mee, de vierde en zevende (400m) keer hield ik het voor gezien. De tweehonderdjes gingen voor mijn doen redelijk snel, 50-52 seconden. Moest daar wel mijn best voor doen en ik hou dat beslist geen vijf kilometer vol (amper 400 meter), maar alla. Anouk, de jongste van ons groepje, was verreweg de snelste hoewel Anna er ook een keer 40 seconden uit perste. Daar moest ze toch wel even van herstellen.

Na afloop even het krachthonk ingedoken maar eerlijk gezegd nu niet veel gedaan. Tot 10 x 70 kilo bankdrukken, dat was wel genoeg voor vandaag.

Gelukkig was het een stuk minder koud dan gisteren. Koud? Jazeker, er stond een koude wind aan de kust. Kan aan mij gelegen hebben want iedereen liep er zeer luchtig bij op straat, korte broek en een enkel t-shirtje, en niemand leek last van de koude wind te hebben.


Maar vandaag was het overdag redelijk zwoel weer. In de vijver hebben de meeste kikkervisjes zich inmiddels ontwikkeld tot mini-kikkertjes en staan op het punt aan land te gaan.

Wat de vlinders betreft: Naast de Dagpauwoog en enkele koolwitjes spotte ik vandaag de Gehakkelde Aurelia op onze vlinderstruik. Ook een mooi diertje met zijn met zwarte vlekjes gelardeerde fel oranje kleedje. Maar ik zag 'm bij toeval, wie weet wat er nog meer is komen aanvliegen in de loop van de dag.


Woensdag voor mezelf getraind, even snel naar het Zeeheldenfestival gegaan waar het druk was op het Prins Hendrikplein. Mijn hoofd stond er niet zo naar, maar wilde wel even de groep Diesel zien. En dat was best leuk!

Was ook nog op het strand, maar dat was dinsdag, oppasdag. Kleindochter Chloë had in een muitje een mooie vangst gedaan met haar roze emmertje. Foto van gemaakt, nu zie ik pas goed wat er in zat: een jonge zeenaald en twee heremietkrabjes. De dieren naderhand weer in zee teruggezet.


Opa moest ook nog even aan de bak...


Verder deze week tot twee keer toe de warmte - of koude vanwege de wind liever gezegd - van het strand ontvlucht. In het Filmhuis zag ik de docu 'My Generation', een film over - inderdaad - mijn generatie waarin acteur Michael Caine terugblikt op de roerige jaren zestig in Engeland. Uiteraard weer veel beelden en muziek uit die tijd. De andere film was 'Western' waarin we een groep arbeiders, 'echte mannen-mannen', volgen in het ruige Albanië. Mooie film met oscarwaardig acteren van non-professionals, terwijl de snorrende zang van cicade, krekels en ander sprinkhaan-achtig gedierte van alle kanten in de zaal lijkt te komen.

Tot slot nog een van de vele zonsondergangen die op het net te vinden zijn, maar deze is wel van
vandaag! Uiteraard gemaakt tijdens een avondwandelingetje door duinen en over het strand..



Geen opmerkingen: