zaterdag 23 maart 2019

Tintelend voorjaar


En zo is de (astronomische) lente weer begonnen. Op 20 maart al. Veel jonge bomen en struiken beginnen de omgeving groener te kleuren met hun ontluikende blaadjes. 's Ochtends hoor je steeds meer vogels zingen en menig tuinvijver wordt bevolkt door kikkers, padden en salamanders.


Woensdag heb ik 'op de club' getracteerd op appeltaart en cake, 's ochtends voor 'de jongens' van het krachthonk en 's avonds voor de trainingsgroep. Dit na een uiterst moeizaam 'solo' duurloopje waarbij ik niet vooruit te branden was.

Donderdag de verjaardag vooral thuis doorgebracht - op een kort loopje van een half uur na (dat wel een stuk soepeler ging dan daags ervoor) - en leuke cadeautjes gekregen. 's Avonds gingen we met familie uit eten. Dat was bij Bacco Perbacco, dezelfde 'Italiaan' waar we vorige week met baangroep Maarten hebben gegeten.


Ook nu was het weer prima voor elkaar. Tegen het eind werd ik - totaal onverwachts - getracteerd op een sterretjes spuitende vuurkaars en een fraai gegarneerd en overheerlijk puddinkje met bessensaus: het was de dame die ons serveerde kennelijk ter ore gekomen - via een opmerking aan tafel - dat ik jarig was.

Naderhand bevestigde zij mijn vermoeden.  En daarmee was het nog niet over, want na het afrekenen kreeg ik  een mooie fles rode wijn mee 'omdat ik jarig was'. Leuke geste, ik kan niet anders zeggen!










Vandaag, vrijdag, was de wekelijkse baantraining. Zelf deed ik alleen mee aan de twintig minuutjes  inlopen omdat ik mij wilde sparen voor 'Naaldwijk'. Veel mensen van onze vereniging gaan daar lopen.


Vooral de halve marathon ter compensatie van de CPC halve marathon die 'dus' niet doorging. Je kunt er echter ook 10 kilometer lopen, zelf hou ik het op 5 kilometer. Als je vijf keer deze afstand loop bij de loopjes binnen het Agium Circuit, wordt je daar in opgenomen. Daar was ik nooit zo mee bezig maar het is goed voor de seizoensplanning. Voor de halve heb ik toch te weinig kilometers gemaakt, bovendien loop ik de laatste tijd erg wisselvallig. Toch kan niet worden uitgesloten dat ik dit jaar 'ergens' een halve ga lopen maar de komende twee maanden niet. Maar zeg nooit nooit.

Uiteraard volgt een verslagje!

Geen opmerkingen: