vrijdag 1 maart 2019

Lente!


Een ijzig begin van de eerste lentedag. Snijdend koud was het vanmorgen, op weg naar de club. Wat een contrast met de welhaast zomerse dagen die voorlopig achter ons liggen. Nog was het aan de zachte kant, met amper zes graden. Maar de plotselinge overgang van warm naar koud en de wind...


Wat dat betreft was het gistermorgen (donderdag) nog nèt goed loopweer, overwegend bewolkt met af en toe een sprankje zon. En niet te veel wind. Toen heb ik een duurloop gedaan van 1 uur en 50 minuten netto. Eerst naar de Laan van Poot en vanachter de tribune op weg naar Kijkduin en verder tot aan het Schelpenpad. Dezelfde weg terug, maar op de Laan van Poot ging ik bij de Fuutlaan rechtsaf en liep door tot aan de Laan van Meerdervoort. Voelde steeds de tien kilometer van afgelopen zondag in de benen, dus twee uur onafgebroken lopen heb ik niet volgemaakt. Maar goed, het was beter dan niets.

Vanmorgen weer gezellig met (informele) 'Groep Maarten' de warming up en vijf van de tien tweehonderdjes meegedraaid. Die gingen zo om en nabij de 50 seconden met uitzondering van de eerste, die ging in 54 seconden. Dat viel mij nog mee na die duurloop van gisteren die weliswaar niet snel is gelopen, maar langer was dan ik de laatste tijd gewend ben...

Daarna het krachthonk in met Arie en Jan Metselaar. Later die dag eerst boodschappen gedaan en vervolgens op Pauls atelier nog een uur of twee geschilderd...

Geen opmerkingen: