zondag 12 mei 2013

100 minuten

Vanmorgen gingen we op de fiets naar mijn schoonmoeder. Moederdagsvisite! Het fietstochtje was goed te doen, het waaide wel een beetje maar lang zo hard niet als gisteren. Wij reden langs Madestein en De Uithof: het zou niet de laatste keer zijn dat ik daar kwam vandaag.

Na de Moederdagverplichtingen fietsten wij dezelfde weg huiswaarts. Eenmaal thuis, gingen de loopkleren aan en vertrok ik voor een lange duurloop.

De route ging als volgt: Laan van Meerdervoort, Bosjes van Pex, Machiel Vrijenhoeklaan, Meer en Bosch, Kijkduinsestraat, Ockenburghstraat en via Madestein naar De Uithof. Daar weer terug. Tja, toch wel onhandig dat ik geen Garmin bij mij draag, ik zal 'm toch een keer moeten opsturen. Of iets anders verzinnen, maar hoe kom ik aan zo'n speciaal horlogebandje?


Ik zei dat ik twee uur zou wegblijven en dat klopte uiteindelijk tot op de minuut. Echter gebiedt de waarheid te zeggen dat er 'netto' 100 minuten achter elkaar is gelopen, oftewel 1 uur en 40 minuten. De twee uur had ik kunnen volmaken maar dat zou misschien nèt teveel van het goede zijn, temeer omdat ik morgenavond (maandag) gewoon wil meetrainen.

Golden Ten 2013

De komende tijd gaan er meer duurlopen volgen, tot dusver is dat er steeds bij ingeschoten. De enige 'duur' haal ik uit de maandag- en woensdagtrainingen maar dan reken ik daar wel het inlopen bij. Ik wilde het ditmaal 'aan een stuk door' doen: over veertien dagen is de halve marathon van Leiden en die wil ik wel op een beetje 'normale' manier uitlopen.



Geen opmerkingen: