woensdag 7 augustus 2013

Beren op de weg?

Vanmorgen om kwart voor zes de deur uit voor een duurloop van 100 minuten. Het is lang geleden dat ik zo lang achter elkaar liep maar het ging prima, op het laatst zat er zelfs nog een relatief snelle kilometer van 4'20'' in. Geen mens tegengekomen, geen dier ook trouwens of het zou deze vlinder moeten zijn. Een beervlinder zat in mijn hoofd en dat bleek na thuiskomst (check via internet) te kloppen. De rupsen van de beervlinder zijn die dikkerds met hun lange borstelige haren die je een maand terug veel zag (over)lopen op de duinpaden.


De Route ging via de Zonnebloemstraat naar de Fuutlaan, daar de duinen in, linksaf tot aan Hotel Atlantic, daarna via Kijkduin en het pad tot iets voorbij de zandmotor, vervolgens nog een kilometer rechtdoor gelopen en daarna terug door de duinen, bij park Ockenburgh eraf, nog een keer rond de puinduinen en via Meer en Bosch - Laan van Meerdervoort terug naar huis.

Ik koos voor de duurloop, ten eerste omdat 's ochtends lopen te gek is maar tot dusver is het er nauwelijks van gekomen. Reden: daags na een wedstrijd of training kan ik het (of liever gezegd mijn benen) nauwelijks opbrengen om te lopen, zeker geen lang stuk. Verder merk ik dat drie keer per week op tempo lopen voor mij net iets teveel wordt, ook vanwege die heup. Had ik nu overigens nauwelijks last van! Hoe dan ook heb ik meer tijd dan vroeger nodig om te herstellen. Wat logisch is natuurlijk. Dus geen woensdagavondtraining ditmaal, al ga ik vanavond wel even naar de club om een kijkje te nemen.

2 opmerkingen:

Tiny zei

Je zult toch moeten gaan overschakelen naar wat minder tempowerk en iets meer of langer duurwerk. Da's beter voor je lijf en je wordt er minder moe van.

Fred zei

Ik voel dat je gelijk hebt Tiny, ik ga het tempowerk beperken tot één keer per week en inderdaad iets meer 'duurlopen'. Is wel zo leuk!