donderdag 1 augustus 2013

Vlinderend door Den Haag Zuid-West


Het is alsof de vlinders op de kalender hebben gekeken: "Jongens, het is 1 augustus, hoogste tijd om uit te vliegen!" Zag ik vanmorgen vroeg tijdens een ochtendwandelingetje naar en door de duinen en weer terug nog precies 0,0 vlinders, een paar uur later zag ik in de voortuin van mijn buren deze prachtige atalanta, en in de achtertuin op 'mijn' buddleia een gehakkelde aurelia.

Een dag eerder zag ik in de tuin nog een bont zandoogje, en een of meer grote koolwitjes. Dus misschien valt het toch nog mee, met de teloorgang van de vlinders in Den Haag West en zijn ze alleen wat later. 


Leuk en aardig, al die beessies, maar hoe zit het met de trainingen? Gisteravond was er weer een kleine vakantieselectie van Groep 5, ditmaal bestaande uit Rob, Hans U., Peter, Fred, Ilse, Ellen en Marianne. Er stond een fartlek op het programma.

Ondanks dat ik de pittige maandagavondtraining nog in de benen had, ging het redelijk. Onder andere 5 maal 30 seconden, drie rondjes via een bospad met wat snelheidswerk en een redelijk tempoloopje over de puinduinen. Totdat we in Meer en Bosch waren. Op een bospad - ik liep toen achteraan - vloog een of ander insect mijn keel binnen (toch nog beessies) - die ik met wat onsmakelijk geschraap, gehoest en gespuug trachtte te verwijderen. Dat is uiteindelijk gelukt, maar de anderen waren inmiddels vooruitgesneld en ik heb ze met al die gesplitste bospaadjes niet meer kunnen traceren. Waarop ik in mijn eentje terugliep naar de Laan van Poot.
Wel weer wat hinder ondervonden van de heup, dus dat teruglopen ging in een heel rustig tempo. Hoe dan ook was het  een geslaagde training. En wederom een zeer rustig clubhuis, het is vakantiehoogtijd!

Geen opmerkingen: