zaterdag 17 augustus 2013

Waterproef na het dauwtrappen

Vrijdagochtend is er (netto) een uur gelopen, het werd een duurloop in een rustig tempo waarvan 35 minuten barrevoets op het grasveld achter ons clubhuis aan de Laan van Poot. Prima hersteltraining. Herstellen waarvan? Van de woensdagavondtraining waar ik mijn beste beentje heb voorgezet. En dat konden beide benen zich maar al te goed herinneren.

Ik denk niet dat ik een echte 'barefoot runner' ga worden, maar het gewone hardlopen op schoenen afwisselen met blootsvoets rennen op een geschikte ondergrond (gras of zand bijvoorbeeld) zie ik mijzelf toch wel meer doen in de toekomst. Het voelt heel plezierig, letterlijk 'natural' aan.

 
 
De rest van de dag afwisselend in de tuin en achter de pc doorgebracht. Er moet nog veel gedaan (geschreven) worden. Op de schaarse momenten dat ik in de tuin was heb ik weer enkele van de vele vliegende en fladderende bezoekers in beeld kunnen brengen.


's Avonds hadden wij een etentje bij Waterproef, een restaurant aan de Dr. Lelykade, aan de Scheveningse jachthaven. Het Saint Tropez van Scheveningen zal ik maar zeggen. Dochter Daphne en schoonzoon Daniël hadden het ons (hun ouders en schoonouders) aangeboden. Iedereen bestelde iets anders maar alles was erg lekker en van uitstekende kwaliteit. Dat het restaurant was genomineerd voor een Michelin-ster en ook op IENS hoog scoort is veelzeggend.

Op het moment dat wij het restaurant verlieten begon net het vuurwerkfestival. Het was de eerste keer dit seizoen. Acht landen doen mee: op deze vrijdag ontstaken België en Duitsland hun vuurwerk, zaterdag zijn Oostenrijk en China aan de beurt.


Er waren ca. 60.000 toeschouwers, maar wij waren er niet bij omdat wij problemen hadden om de parkeergarage te verlaten: het kaartje werkte niet en de bomen bleven gesloten. Er ontstond zelfs een kleine opstopping. Uiteindelijk, na veel vijven en zessen, is het toch gelukt.

Maar goed, het vuurwerkfestival is nog niet afgelopen, dus wie weet. Of ik er speciaal voor naar Scheveningen zal gaan is de vraag. Vandaag kan het nog (maar dan heb ik logees) en volgende week vrijdag en zaterdag kan het ook nog. Dan mogen Spanje en Zuid-Korea het publiek op het strand vermaken, waarna Japan en Nederland het evenement op zaterdag zullen afsluiten. De jury maakt daarna bekend welk land het vuurwerkevenement heeft gewonnen.

Geen opmerkingen: