maandag 19 maart 2012

Back to the fourties...

En zo is het weekend in alle rust voorbijgegaan. Er is overigens wel (hard)gelopen, maar zowel qua tempo als qua afstand mag dat geen naam hebben. Zaterdag ca. 50 minuten in een rustig duurlooptempo, zondag 45 minuten, eveneens in een rustig tempo, alleen de laatste acht minuten wat sneller. Wel beide keren door de duinen en zaterdag ook een stukje over het strand - erg mul zand overal tot aan de vloedlijn - en steeds met zon, die dit weekend niet al te uitbundig scheen.

Voor de rest dus rustig. Zondagmiddag geprobeerd wat nestkastjes op te hangen in de tuin. Dat is ten dele gelukt! Er hangt er nu een tegen de schuur, de andere wilde ik aan de tuinmuur bevestigen maar daartoe moesten eerst gaten in de hardbetonnen schutting worden geboord. Ik mocht even de boormachine van buurman Jan lenen. Ook hier zit vordering in maar ik vrees dat ik wat burenhulp nodig heb, de boormachine wil niet precies wat ik wil. Tja, zelfs voor het programma 'Help, mijn man is klusser' ben ik niet geschikt want ik ben helemaal geen klusser...

Hoogtepunt dit weekend was zondagmiddag, het verjaardagsfeestje van Marjolein. Vanaf 16.00 uur waren vrienden en familie welkom bij Sociëteit Engels, een jazz- en bluescafé aan de Emmakade. Een gezellige borrel werd het met een leuke jazz-band 'The Tiny Little Big Band', die muziek uit de jaren veertig van de vorige eeuw speelde. Ook modernere nummers werden in die stijl verpakt. Ik ging zelfs nog even de dansvloer op met onze gastvrouw en een zeer levenslustige dame die mij toevertrouwde dat zij bijna tachtig was...

Naderhand vroeg ik aan haar en haar vriendin, een eveneens op leeftijd zijnde dame, of dit soort bands voor de oorlog (WO II) ook al zou luid speelden. Dat bleek inderdaad het geval te zijn. Bijzonder, ik maar denken dat echt harde muziek pas met de opkomst van de Rock 'n Roll zijn intrede deed.

Het grappige is dat mijn vader destijds ook in dergelijke bands speelde, en zelfs nog met de indertijd beroemde Peter Schilperoort, de founding father van de Dutch Swing College Band. Moet toch wel een gezellige tijd geweest zijn...

Geen opmerkingen: