vrijdag 23 maart 2012

Lentedagen

Erg actief ben ik de laatste dagen niet geweest op het blogfront, wat niet betekent dat er niets ondernomen is. Het zijn echter alledaagse zaken, die rechtstreeks te maken hebben met mijn werk en daar schrijf ik zelden over.

Mijn verjaardag afgelopen woensdag is plezierig verlopen. Overdag scheen de zon volop, de dag is doorgebracht met een stukje hardlopen, boodschappen doen, kokerellen (vooral taarten bakken) en toch nog even zonnen in de voortuin. Mijn schoonmoeder was er, vroeg in de avond kwamen mijn dochter met haar vriend en haar schoonouders. Een lichte pastamaaltijd en daarna koffie met appel- of kersentaart. Weer later kwam een toch nog onverwacht grote delegatie van trainingsgroep 5. Gezellig! Ik kreeg biertjes en een mooie bak Muscari (blauwe druifjes) wat de voorjaarsvreugde nog vergrootte!

Donderdag was een werkdag, gelukkig hoefde ik niet via Amsterdam naar Hilversum anders was ik er nooit gekomen. Maar vandaag (vrijdag) reden er vanmorgen vroeg geen treinen van Utrecht naar Hilversum en Amersfoort omdat er bij Utrecht Overvecht 'een aanrijding met een persoon' was. Naderhand hoorde ik dat alleen vandaag al maar liefst vijf personen zich op deze manier van het leven hebben beroofd. Verschrikkelijk dat sommige mensen zo kunnen lijden aan het leven dat ze dit doen, ik kan mij er totaal niets bij voorstellen.


Ik verwachtte dat het nog wel even zou duren voor het treinverkeer op gang zou komen, dus liep ik naar het busstation voor Utrecht CS en pakte de bus naar Maartensdijk, waar kon worden overgestapt op een bus naar Station Hilversum. Van daar uit was het nog maar twintig minuten lopen naar het Mediapark. Toch nog vóór negen uur op de zaak. Overigens was de rit via Maartensdijk wel een toeristische route, met groene weilanden en mooie huisjes. Toch weer een andere manier om op de plaats van bestemming te komen, al was de aanleiding minder leuk.

Morgenmiddag (zaterdag) geef ik met twee mede-jarigen (geweest) 'en petit comité' een borrel in een van de leukste cafés van Den Haag, dus vier ik andermaal mijn verjaardag. Om die reden kan ik niet de halve marathon in het westland lopen, maar op zondag wel de Coopertest aan de Laan van Poot. Dat is al heel wat jaren geleden dat die georganiseerd werd!

Ondertussen gaan we weer een weekend met mooi weer tegemoet, we zullen er allemaal op onze manier van genieten. De vogels ook, de Birds.... Over Birds gesproken, gisteren al Spotifyend onder meer een oude klassieker beluisterd van The Byrds. Toch wel een heel mooi nummer met dat roffelende intro en de warme close harmony zang van de heren Roger McQuinn, David Crosby en Chris Hillman. Een geslaagde mix van energieke gedrevenheid en dromerige, psychedelische romantiek...


1 opmerking:

John zei

Een paar dagen te laat, maar alsnog van harte gefeliciteerd en nog vele gezonde (loop)jaren.