zondag 11 december 2011

Moeizame tien

Vandaag was weer eens een 1 van de 4 loop in Delft. Van tevoren had ik mij ingeschreven. Eens kijken hoe het zou gaan. Ondanks de goede trainingen en de vele - best stevige - loopjes van de afgelopen weken, had ik er een zwaar hoofd in vanmorgen. Of moet ik zeggen: zware benen? Maar goed, een kopjesloop is altijd leuk om aan mee te doen. In de auto met de gebroeders De Vries togen we naar de stad van het Delfts Blauw en Hans Verbeek, die ook aanwezig was. Met zijn eega. Niet als deelnemer(s), maar als inschrijvers.

Van mijn Groep 5 waren best aardig wat mensen aanwezig: Ilse, Ellis, Eveline en Ton, ook zag ik vanuit mijn ooghoeken Hans van O. en Pierre T.v.P. En nog veel meer mensen van de club, ik begin er maar niet aan om ze allemaal te vermelden. Maar dat de opkomst hoog was, ook van andere verenigingen, was begrijpelijk. Het heet niet voor niets de '1 van de 4!'

Geflankeerd door Ilse (l) en Eveline (r): allebei een pr!!
De start begon goed. Maar ik merkte meteen dat het minder pittig ging dan anders en dat de benen niet lekker aanvoelden. Of het met het wintergewicht te maken heeft of dat ik minder vaak train (momenteel zo'n drie keer per week) weet ik niet, maar echt soepel ging het niet. Maar ach, iedereen heeft zo op zijn tijd een minder moment (iets met de boog en het gespannen zijn) en zó superslecht ging het nu ook weer niet. Zoals altijd waren er weer de twee grote ronden door de Delftse Hout. Na de eerste doorkomst zag ik de tijdklok op 24'15'' staan, dus om en nabij de 49 minuten zou haalbaar moeten zijn. En dat klopte, uiteindelijk kwam ik in 49'20 (of daaromtrent, de uitslagen zijn er nog niet) over de finish. Dat moet wel beter kunnen. Grootste verrassing was voor mij Sonja van B., een van de langste clubleden - wat tijd betreft - van Haag Atletiek. Na vele jaren weinig trainen en lopen, is ze weer helemaal terug, ze passeerde mij na pakweg vijf kilometer en ik kon niet meer 'aanpikken'.

Na afloop bleken onze Groep 5 dames uitstekend te hebben gepresteerd! Ellis en Eveline 46 minuten en Ilse... 42 minuten, een PR van jewelste!!


Na afloop hebben we in het clubhuis van Korfbalvereninging DES, waar tevens de inschrijving en kleedgelegenheid was, nog koffie en een biertje gedronken, en is er flink nagepraat over de loop. Waarna we weer de terugweg naar Den Haag aanvaardden.

2 opmerkingen:

John zei

De boog kan niet altijd gespannen staan, maar het is toch geen slechte tijd.
Ik zie trouwens een bekende op de foto ;-)

Koen Martens zei

Sinterklaas heeft er een drukke maand op zitten. niet verwonderlijk dat de prestaties dan even minder zijn.