donderdag 22 december 2011

Tegenstrijdige geneugten


Vier dagen - gerekend vanaf de Meeuwen en Makrelenloop - is er niet gelopen. Maandagavond was het zulk verschrikkelijk weer (koud, veel wind en een smerige, ijskoude regen vermengd met winterse neerslag) dat ik het niet kon opbrengen om te gaan trainen. Domweg geen zin. Okee, watje, het zij zo. Maar niet lopen betekent doorgaans niet of minder schrijven want 'mijn' lezers zijn vooral geïnteresseerd in de loopverhalen. Niet dat ik op deze plaats nooit meer over muziek, theater of andersoortige culturele zaken zal schrijven, maar de 'opwellingen' op dat gebied kan ik beter op Facebook delen merk ik.



Maar ja, de oorspronkelijke dagboek-gedachte blijft toch van kracht, dus kan ik melden dat dinsdagavond het kerst-etentje van de zaak was. Locatie: Zilt en Zo in Hilversum. De meesten gingen er met de auto heen, zelf reed ik met Niels en Gabriëlle met Mariska mee. We zetten de auto in de parkeergarage bij Gooiland, vanwaar het een klein stukje lopen was naar het restaurant.
Laat ik er niet teveel over uitwijden: het werd een gezellige avond en het eten was zeer smakelijk, dat mag uit de foto's wel duidelijk worden. Laat ik daarmee volstaan.

Met collega Elizabeth
Gisteravond (woensdag) is er weer getraind. En ik kan melden dat het niet meeviel! Op het programma stond een duurloop met versnellingslopen volgens het schema 8-6-4-4-2-2 minuten. Gelukkig maar één keer. Gelukkig, omdat het voor geen meter ging. Nou ja, dat wil zeggen, ik had het er zwaar mee. Ik geef de schuld vooral aan het toegenomen gewicht. Zeker, dat heb ik zelf volkomen in de hand, dus elke opmerking daarover is gezeur, maar ondanks de goede voornemens lukt het mij in het winterseizoen niet om de pondjes in de hand te houden. Herkennen jullie dit?

Misschien moet ik moet gewoon wat meer gaan lopen, twee of drie keer per week is te weinig om redelijk te blijven presteren. Dus vandaag (donderdag) weer even aan de bak...

3 opmerkingen:

Patrick Aerts zei

Prettige eindejaarsfeesten en een gelukkig 2012 . En nog een massa blessurevrije loopkilometertjes . Veel PR’s en al wat jullie wensen in 2012 ! ! ! 

Ton van Westbroek zei

Kleren maken de man (en de vrouw), niks meer aan doen, je kan zo door naar het Boekenbal !

Hans zei

Gezellige boel, smakelijk eten, aantrekkelijk gezelschap.
Fijne Kerstdagen, Fred