donderdag 8 december 2011

Runners on the Storm



Het kan altijd nog erger! Voordat ik naar 'de club' ging om hard te lopen, had ik via RTL4 en NOS genoeg nieuws binnengekregen dat er heul, heul, heul veel wind zou staan. Wat zeg ik: storm! Het was nog maar de vraag of we het zouden overleven! Maar juist die berichten stimuleerden mij om te gáán, in elk opzicht.

Ik was bepaald niet de enige die er zo over dacht. Met andere woorden: er waren 'zat' Groep Vijfers, waaronder uiteraard de snelle en immer positief-vrolijke dames Eveline, Ellis, Alies, Yvette en Anja. Ook positieve heren: Jos, Ton, Dick en uiteraard 'ons kanon' Patrick. Jawel, Wim was er uiteraard ook om ons te begeleiden, op de fiets!

Goed. Wat stond er op het programma?! Een duurloop met twee zeer pittige blokken van 8-4-2 minuten. Dit alles uitgevoerd aan de oostkant (naast de Bosjes van Poot) van de Laan van Poot, de Nieboerweg en de Houtrustweg. Vooral die acht minuten hakten er in, maar we gingen er voor! Tussen de tempo's een paar minuten rust, tussen de series pakweg tien minuten.

Het ging best goed, al kostte het mij de grootste moeite om bij die eerste acht minuten niet al te ver achterop te geraken. Eigenlijk ging dat helemaal niet, de kopgroep zat zeker een kleine vijftig meter vóór mij. Naderhand ging het beter, en de allerlaatste twee minuten probeerde ik Patrick en Ellis een beetje bij te houden. Onbegonnen werk natuurlijk, op het laatst liepen ze toch zeker twintig, dertig meter voor mij. Maar het is toch beter dan ik had verwacht.

De vorm is goed, geen valse bescheidenheid. Maar tegelijkertijd hebben de geneugten des december-levens er al voor gezorgd dat de ergste 'strakheid' van het lichaam alweer tot de herinneringen van de afgelopen zomer behoren. Uitkijken nu en blijven trainen!

De nazit in het clubhuis was weer errug gezellig, en ontzettend aardige mensen die ik (we) al een hele tijd niet hadden gezien gaven acte de présence. Zoals Nicole en Iris, de dochter van Wim die op Sint Maarten werkt en 'even' over was gekomen. Ook leuke gesprekken gehad over Bokjes (de biertjes), die Patrick al tijdens de training rook, theater (volgend jaar speelt theatergezelschap De Appel 'Herakles', een voorstelling die bijna een dag duurt, en het heelal! Enne... er was snert met worst èn roggebrood met katenspek!!

Trouwens, gaaf clipje toch, van Willempje Vakantie (Billy Holiday)? Ik zocht een liedje met 'iets' van een storm en het was meteen raak op YouTube, ik heb niet eens verder geluisterd... Jawel, jawel, Riders on the Storm van The Doors had ook gekund, had ook beter bij de titel gepast, maar een mens moet af en toe een keus maken...

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Het was zeker beulen, Fred. Wij liepen bij Kijkduin, de andre kant van de Laan van Poot dus. Trouwens, gistermiddag op de fiets viel het ook niet mee. Om hoge gebouwen slaat de wind opeens toe en twee keer moest ik bijna van de fiets. Bijna.

Ruud van A.

Koen Martens zei

Voorkeur van dit broekie was toch wel Riders on the Storm geweest.