maandag 15 juli 2013

Bloemenweelde in Westduingebied

 
Vanmorgen wilde ik een lange duurloop doen, maar een gevoelig plekje in de heupstreek/onderbil (soms is de locatie van zo'n pijntje heel moeilijk te duiden) maakte dat ik er een wandeling van maakte. Dat ging goed en zonder enige pijn. Een blessure is het nèt niet, maar twee relatief snelle 5 kilometers binnen een week is misschien iets te veel van het goede, dus sla ik vanavond de groepstraining over. Woensdag maar weer.


Wel waande ik mij tijdens de ochtendwandeling - waarbij ik onder meer door het 'wilde' duingebied bij en achter de De Savornin Lohmanlaan liep - nu en dan in het paradijs. Wat een bloemenpracht overal, werkelijk schitterend. Uiteraard had ik mijn zak-cam (wat weer iets anders is dan zak-kam) bij me en heb getracht die schoonheid in beelden te vangen. Dat is matig gelukt, om het echt te ervaren moet je deze maand toch eens - het beste 's ochtends vroeg, wanneer het nog rustig is - bij mooi weer gaan kijken.




 
Wat mij wel opvalt is dat er nog maar héél weinig vlinders zijn. Doorgaans zie je rond deze tijd wel atalanta's en dagpauwogen vliegen. Dat moet misschien nog komen, het is uiteindelijk een koud voorjaar geweest dus de rupsen zijn ook laat met zich verpoppen...

Geen opmerkingen: