maandag 1 juli 2013

HAAG Atletiek leukste sportvereniging van Nederland!!


Deze avond ontvingen we het bericht dat Haag Atletiek uitgeroepen is tot leukste sportvereniging van Nederland! Wat moeten we hier nog aan toevoegen? Ik kan het hier alleen maar hartgrondig mee eens zijn. Op de foto hierboven die al ergens rond 'twittert' zien we hoe onze voorzitter Ruud Fabrie de prijs in ontvangst neemt.

Onnodig te vermelden dat de training van vanavond ook weer heel leuk was, misschien wel de leukste training van Nederland! Okee, laat ik nou niet al te chauvinistisch worden. Bovendien, zoiets zeggen we altijd van een training als-ie voorbij is...

Dat het wederom een pittige training was moge blijken uit het programma: twee series van 4 x 600 meter in 10 km. tempo. Degenen die 50 minuten lopen over de 10 km zouden er dus per keer, per 600 meter,  drie mnuten over mogen doen. Echter bleef ik steeds consequent 2'45'' lopen, theoretisch zou ik dan op 45 minuten uitkomen. Dat haal ik van z'n lang-zal-ze-leven niet, maar het toont wel aan dat de vorm goed is. Ook al liep ik in mijn groep steeds als laatste, maar het is dan ook een groep die behoorlijk progressie heeft gemaakt de afgelopen jaren, de snelsten zullen zo tussen de 2'20'' en 2'30'' per 600 m. gelopen hebben. Als het niet klopt hoor ik het wel...

Het inlopen deden we op de Laan van Poot en via het duinpad achter het sportveld liepen we weer terug, waar we onder leiding van Ilse oefeningen en korte versnellingsloopjes uitvoerden op het grasveld achter het clubhuis. Daarna gingen we op de baan het programma afwerken. Tussen de tempo's zat steeds 60 seconden rust, tussen de twee series ongeveer vijf minuten rust. Na afloop van de baan training gingen we terug de duinen in en liepen een stukje ontspannen uit. Bij de Fuutlaan nam ik afscheid van de groep, want ik was ook lopend naar de Laan van Poot gekomen.