zaterdag 6 juli 2013

Subtropische kadeloop

Het is bijna altijd warm bij de Kadeloop in Schipluiden, maar zo warm als vandaag kan ik mij niet heugen, en het is een loop waaraan ik vrijwel altijd deelneem.

De ochtend was letterlijk veelbewogen: in alle vroegte (ik schreef eerst vreugde) - maakte ik een wandeling door de duinen, later in de ochtend liep ik naar computerwinkel PCL aan de Laan van Meerdervoort om cartridges voor de printer te kopen, nog later hebben wij samen het zelfbouwpakket voortuinameublement in elkaar gesleuteld. De verwachte buurman- en buurmanachtige taferelen bleven uit, het liet zich relatief goed in elkaar zetten.

Om één uur 's middags had ik met Jan Wierenga en Jan Groeneveld afgesproken voor Meer en Bosch. Wij konden met Jan W. meerijden naar Schipluiden, waar wij alle drie de 12 kilometer Kadeloop zouden lopen. En die we ook daadwerkelijk hebben gelopen.

Onze vereniging (de leukste sportclub van Nederland ;-)) was goed vertegenwoordigd, ook het bestuur (voorzitter en secretaris) en de redactie gaven acte de présence.

Van onze groep 5 waren beide Hansen aanwezig, zij zouden later een heel goede 12 kilometer lopen, ondanks de warmte. Want dat het warm was, erg warm, merkten we al aan het begin.

Keurig op tijd werden de lopers van de 5 en de 12 kilometer 'weggeschoten'. Het aantal deelnemers was veel groter dan bij voorgaande edities, 674 lopers op de 12 km en 298 op de 5 km.

De warmte had overduidelijk invloed op het lopen en dus ook op de prestaties. Na een redelijk voortvarend begin kreeg ik toch, na een kilometer of drie, vier, pap in de benen en dat zou zo blijven. Niettemin bleef ik wel doorlopen, wel steeds wat water gedronken bij de waterposten. Daarvan waren er genoeg langs het parcours, goed punt van de organisatie.

Sjaak, een van onze trainerts
En uiteraard was er weer de welbekende kade, waar de lopers over een smal dijkpaadje achter elkaar moesten blijven lopen. Die kade duurde erg lang vandaag. Echt 'kapot' heb ik niet gezeten, maar het was bepaald geen gemakkelijke loop. Eindtijd bruto 1 uur en zes minuten precies (zal 1.5'30'' zijn).

 
 
 
Het geel-groen van Haag Atletiek was ook op het erepodium vertegenwoordigd. Vooral op de 5 km gooiden 'onze' atleten hoge ogen: Cynthia Gijzen en Jeroen van Aken werden daar derde dame en tweede heer.

Fillumpie!!

Geen opmerkingen: